Workshops for young entrepreneurs

The “WORKSHOP FOR YOUNG ENTREPRENEURS” activity, directed at students of 4th ESO and 1st year of Bachillerato, takes place in the afternoon.

One of the educational needs of today, ENTREPRENEURSHIP, is to undertake an idea and materialize it. The objective of this workshop is to bring entrepreneurship to the students through the realization of entrepreneurship projects. The sessions are dynamic, entertaining and fun. Every day, something more about how to undertake the idea that we have in mind swill be discovered.

MODULE 1

How to start out.

Possible problem.

How to look for opportunities.

Business models.

How to define my product.

Prototype, how to design my idea.

Market, how to convince with value

MODULE 2

Business plan.

Project financing.

Marketing policy.

MODULE 3

Business cases.

Entrepreneurship techniques (Design thinking, canvas model, prototyping, marketing mix, social entrepreneurship).

  • Encourages teamwork, camaraderie, generosity and solidarity 100% 100%
  • Helps the development of concentration, speed and confidence 60% 60%
  • Encourage entrepreneurship through collaborative talent 80% 80%
  • Encourages intuitive thinking and entrepreneurial mentality 85% 85%

Taller de jóvenes emprendedores

Os presentamos la actividad extraescolar en horario de tarde de ”TALLER DE JÓVENES EMPRENDEDORES” dirigido a alumnos de 4o de ESO y 1o de Bachillerato.

Una de las necesidades educativas de hoy en día es el EMPRENDIMIENTO, emprender una idea y materializarla. El objetivo de este taller es acercar a los alumnos el emprendimiento a través de la realización de proyectos de emprendimiento. Las sesiones serán dinámicas, entretenidas y divertidas. Cada día descubriremos algo más de como emprender aquella idea que está en nuestra cabeza.

MÓDULO 1

Emprender, tú puedes

problemas, cómo mirar

Oportunidades, cómo buscar

Modelo de negocio, cómo definir mi producto

Prototipo, cómo diseñar mi idea

Mercado, cómo convencer con valor

MÓDULO 2

Plan de empresa

Financiación del proyecto

Política de marketing mix

MÓDULO 3

Casos empresariales

Técnicas de emprendimiento (Design thinking, modelo canvas, prototipado, marketing mix, emprendimiento social)

  • Fomenta el trabajo en equipo, el compañerismo, la generosidad y la solidaridad 100% 100%
  • Ayuda al desarrollo de la concentración, la rapidez y la confianza 60% 60%
  • Fomentar el emprendimiento a través del talento colaborativo 80% 80%
  • Fomenta el pensamiento intuitivo y la mentalidad emprendedora 85% 85%